dinsdag 30 september 2014

DE SCHAT DIE MIJN SCHAT IS IS MIJN SCHAT 2

                                   1
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is is verweg als zij verweg wil zijn
                                           de schat die mijn schat is is dichtbij als zij dichtbij wil zijn


                                    2
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is bezit het grote oog
                                           haar grote oog is dubbelbruin – winterse ochtendstond, in het rijk van de platanen
                                           haar grote oog is dubbelblauw – zomerse oceaanrivieren, vol gevederde creaturen
                                           haar grote oog is dubbelrood – ongecensureerde liefdesberichten, die mij verfrissing brengen
                                           haar grote oog is dubbelgroen, wanneer de avondnevels ons insluiten

                                           wegen doet zij niets, mijn schat
                                           en kijkt zij mij aan dan vervliegt ook mijn gewicht

                                           de schat die mijn schat is is een tralalawonder
                                           o lief tralalawonder lach met mij
                                           huil om mij
                                           o lief tralalawonder huil met mij
                                           lach om mij
                                           o lief tralalawonder zing met mij
                                           zing in mij
                                           o lief tralalawonder dans met mij
                                           dans in mij

                                           geef de stralenjager een laatste vaarwel
                                           en wij gaan wij gaan wij gaan wij gaan
                                           de schat die mijn schat is en ik
                                           zij gaat ik ga zij gaat ik ga
                                           samen bereizen wij het uitspansel, vol gevinde creaturen
                                           de schat die mijn schat is en ik
                                           nu in het rijk van morgen
                                           morgen in het rijk van gisteren
                                           gisteren in het rijk van nu


                                    3
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is laat niet met zich sollen
                                           als zij geen zin heeft dan heeft zij geen zin
                                           als zij geen zin heeft heeft zij haar grote oog gesloten
                                           en houdt het gesloten
                                           als zij geen zin heeft heeft zij haar grote oor gesloten
                                           en houdt het gesloten
                                           de schat die mijn schat is bezit het grote oor
                                           haar grote oor hoort het vuur, in de lavaloze vulkaan
                                           haar grote oor hoort het kreunen van de kanarievissen, 
                                                die vele tijdperken geleden het oceaancontinent voor zich hadden
                                           haar grote oor hoort mijn verleden, mijn heden en mijn toekomst
                                           haar grote oor hoort mijn binnen en mijn buiten

                                           ah wie zo`n schat niet naar waarde schat is zo`n schat niet waard

                                           was mij schoon schat, was mij schoon
                                           gisteren, vandaag en morgen
                                           hou mij schoon schat, hou mij schoon
                                           mij binnen en mij buiten


                                    4
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is vereert mij met haar denkkristallen
                                           de schat die mijn schat is heeft een adembenemende concentratie
                                           de schat die mijn schat is heeft een ademgevende concentratie
                                           de schat die mijn schat is is gul als zij gul wil zijn
                                           de schat die mijn schat is is zuinig als zij zuinig wil zijn


                                    5
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is bezit de kruiden
                                           in de kruiden die zij bezit bezit zij de kleine geur
                                           haar kleine geur vertelt mij over haar ongeboren
                                           haar kleine geur vertelt mij over haar levend
                                           haar kleine geur vertelt mij over haar dood
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           met haar kleine geur raakt zij mij
                                           mij binnen en mij buiten


                                    6
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is was mijn schat
                                           zij lag naast mij zij ligt naast mij zij ligt in mij
                                           zij droomde naast mij zij droomt naast mij zij droomt in mij
                                           zij liep naast mij zij loopt naast mij zij loopt in mij
                                           zij gloeide naast mij zij gloeit naast mij zij gloeit in mij
                                           zij zat naast mij zij zit naast mij zij zit in mij

                                           haar grote oog is gesloten – zij kijkt mij aan
                                           haar grote oor is gesloten – zij luistert naar mij
                                           haar lieve mond is gesloten – zij praat tegen mij
                                           zij zegt ben niet bang – ik zeg fijn schat
                                           zij zegt je doet het goed – ik zeg dank je schat
                                           zij zegt ik blijf bij je – ik zeg ja verrukkelijk allerliefste
                                           zij zegt ik kan niet zonder jou – ik zeg ik ook niet zonder jou
                                           zij zegt jij bent jij, ik ben ik – ik zeg ja schat
                                           zij zegt ben niet bang – ik zeg nee schat
                                           zij huilt niet, zij is sterk – ik huil, ik ben opgelucht
                                           zij zegt maak mij zwaar zo nu en dan – ik zeg dat zal ik doen
                                           zij vraagt nu dan? – ik antwoord ja nu
                                           zij vraagt en dan ook? – ik antwoord en dan ook! 
                                           zij zegt dan hoef je niet bang te zijn – ik zeg ik ben niet bang meer
                                           zij zegt goed – ik zeg dank je allerallerliefste
                                           zij zegt ik ben blij dat wij dit gesprekje hebben – ik zeg ik ook
                                           en ik kus haar lieve mond
                                           en de schat die mijn schat is geeft mij een kus

                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is was mijn schat
                                           zij rustte naast mij zij rust naast mij zij rust in mij
                                           de schat die mijn schat is was mijn schat
                                           de schat die mijn schat is zal mijn schat zijn


                                    7
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is is vol als zij vol wil zijn
                                           de schat die mijn schat is is leeg als zij leeg wil zijn
                                           de schat die mijn schat is wil vol zijn
                                           als zij vol is is zij leger
                                           zij is vol als zij licht is
                                           de schat die mijn schat is verrukt mij als zij vol is

                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is is vol als zij vol wil zijn
                                           de schat die mijn schat is is leeg als zij leeg wil zijn
                                           de schat die mijn schat is wil leeg zijn
                                           als zij leeg is is zij voller
                                           zij is leeg als zij zwaar is
                                           de schat die mijn schat is verrukt mij als zij leeg is


                                    8
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is is licht als zij licht wil zijn
                                           de schat die mijn schat is is zwaar als zij zwaar wil zijn
                                           de schat die mijn schat is wil licht zijn
                                           als zij licht is is zij zwaarder
                                           zij is licht als zij oud is

                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is is licht als zij licht wil zijn
                                           de schat die mijn schat is is zwaar als zij zwaar wil zijn
                                           de schat die mijn schat is wil zwaar zijn
                                           als zij zwaar is is zij lichter
                                           zij is zwaar als zij jong is


                                    9
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is is oud als zij oud wil zijn
                                           de schat die mijn schat is is jong als zij jong wil zijn
                                           de schat die mijn schat is wil oud zijn
                                           als zij oud is is zij jonger
                                           zij is oud in de zomer
                                           wanneer de gesloten luiken de lucht in onze kamer zwaar maakt

                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is is oud als zij oud wil zijn
                                           de schat die mijn schat is is jong als zij jong wil zijn
                                           de schat die mijn schat is wil jong zijn
                                           als zij jong is is zij ouder
                                           zij is jong in de winter
                                           wanneer de sneeuw de duisternis verlicht


                                    10
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is deelt de kaarten
                                           zij deelt mij de kaart met de vier tekens
                                           een kaart die op de feiten vooruit loopt
                                           in de stok gestoken door het kind van de vier winden
                                           de kaart met de vier tekens maakt het mij niet gemakkelijk
                                           en dit zeg ik haar ook
                                           zij zegt je hebt er zelf om gevraagd
                                           zij zegt speel die kaart nou maar dan kom je er wel achter
                                           de schat die mijn schat is is bevriend met het kind van de vier winden
                                           sinds vele tijdperken ontmoeten die twee elkaar
                                           iedere 19de dag van de 12de maand
                                           ik heb nog precies een week
                                           om mij binnenste buiten en buitenste binnen te keren
                                           zij zegt speel die kaart nou maar dan gaat het je wel lukken

                                           de schat die mijn schat is is altijd te vertrouwen
                                           de schat die mijn schat is stelt mij nooit teleur
                                           de schat die mijn schat is heeft altijd gelijk
                                           de schat die mijn schat is is een winterbaby met een zonnige uitstraling
                                           in haar wondervoeten bewaart zij het geheim van de 12de maan


                                    11
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die haar schat is is haar schat
                                           o lief tralalawonder speel met mij
                                           speel in mij
                                           o lief tralalawonder teken mij
                                           mij binnen en mij buiten


                                    12
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is is schitterend stil
                                           schitterend stil vertelt zij mij wat zij wil


                                    13
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is is overal als zij overal wil zijn
                                           de schat die mijn schat is is nergens als zij nergens wil zijn
                                           de schat die mijn schat is wil overal zijn
                                           als zij overal is is zij nergens

                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is is overal als zij overal wil zijn
                                           de schat die mijn schat is is nergens als zij nergens wil zijn
                                           de schat die mijn schat is wil nergens zijn
                                           als zij nergens is is zij overal


                                    14
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die haar schat is is haar schat
                                           ik ben ongeboren ik ben levend ik ben dood
                                           de schat die haar schat is is haar schat
                                           ik ben dood ik ben levend ik ben ongeboren

                                           o lief tralalawonder denk mij
                                           o lief tralalawonder zie mij
                                           o lief tralalawonder voel mij
                                           o lief tralalawonder hoor mij
                                           o lief tralalawonder ruik mij


                                    15
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           zij dacht mij zij zal mij denken
                                           zij zag mij zij zal mij zien
                                           zij voelde mij zij zal mij voelen
                                           zij hoorde mij zij zal mij horen
                                           zij rook mij zij zal mij ruiken


                                    16
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           in haar wonderogen bewaart zij het geheim van de 1ste maan
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           tussen mijn schat en mij bestaan geen geheimen

                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           in haar wonderoren bewaart zij het geheim van de 2de maan
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           tussen mijn schat en mij bestaan geen geheimen.

                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           in haar wonderneus bewaart zij het geheim van de 3de maan
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           tussen mijn schat en mij bestaan geen geheimen.

                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           in haar wondervacht bewaart zij het geheim van de 4de maan
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           tussen mijn schat en mij bestaan geen geheimen.

                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           in haar wonderstaart bewaart zij het geheim van de 5de maan
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           tussen mijn schat en mij bestaan geen geheimen.

                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           in haar wonderschouders bewaart zij het geheim van de 6de maan
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           tussen mijn schat en mij bestaan geen geheimen.

                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           in haar wondernek bewaart zij het geheim van de 7de maan
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           tussen mijn schat en mij bestaan geen geheimen.

                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           in haar wonderrug bewaart zij het geheim van de 8ste maan
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           tussen mijn schat en mij bestaan geen geheimen.

                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           in haar wonderbuik bewaart zij het geheim van de 9de maan
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           tussen mijn schat en mij bestaan geen geheimen.

                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           in haar wonderdijen bewaart zij het geheim van de 10de maan
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           tussen mijn schat en mij bestaan geen geheimen.

                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           in haar wonderborst bewaart zij het geheim van de 11de maan
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           tussen mijn schat en mij bestaan geen geheimen.

                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           in haar wondervoeten bewaart zij het geheim van de 12de maan
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           tussen mijn schat en mij bestaan geen geheimen


                                    17
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat  die mijn schat is gloeit naast mij als zij gloeit
                                           en gloeit zij niet naast mij dan gloeit zij in mij


                                    18
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           vandaag, gisteren en morgen


                                    19
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is bezit de belofte
                                           in de belofte die zij bezit bezit zij het verleden
                                           in de belofte die zij bezit bezit zij het heden
                                           in de belofte die zij bezit bezit zij de toekomst


                                    20
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           vandaag, gisteren en morgen


                                    21
                                           de schat die mijn schat is is mijn schat
                                           de schat die mijn schat is waakt over mij als zij waakt
                                           en waakt zij niet over mij dan waak ik over haar

                                           de schat die mijn schat is is NCC
                                           wij zijn samen
                                           de schat die mijn schat is en ik
                                           nu samen
                                           in het rijk van de tijdelijkheid
                                           eeuwig samen
                                           in het rijk van de eeuwigheid




©mc 2006-2014





terug naar 1n (inhoud)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten